Peugeot 4008 vznikol v spolupráci koncernov PSA a Mitsubishi, nie je preto prekvapením, že je to francúzske dvojča Mitsubishi ASX.
Peugeot rozširuje svoju ponuku vozidiel s pohonom 4×4 o kompaktné SUV. Okrem modelov 4007, hybridnej verzie 3008 a allroadu 508 RXH, tak novinka uspokojí cieľovú skupinu hľadajúcu alternatívu k menším sedanom alebo minivanom.
Technika novinky nepredstavuje žiadnu senzáciu. Ide o veľmi dobre prezlečené Mitsubishi ASX, ktoré Francúzi pretavia aj do podoby nového Citroënu C4 Aircross. Na výsledok spolupráce koncernu PSA a Mitsubishi sa nepozeráme po prvýkrát. Rovnakú rovnicu značky poznáme pod trojičkami Mitsubishi Outlander/Peugeot 4007/Citroën C-Crosser.
Platforma 4008 je z časti prevzatá od 4007-ky, resp. Outlanderu, a bola skrátená klamlivým zmenšením predných a zadných dverí (-30 cm na dĺžku). Vo výsledku meria na dĺžku 4,34 m, na šírku 1,80 m a na výšku 1,63 m.
V interiéri nájdeme penovú textúru palubnej dosky, lakovanú stredovú konzolu, head-up displej, panoramatickú strechu, bezkľúčový prístup a štartovanie, dotykový navigačný systém alebo parkovaciu kameru.
Vo verzii s pohonom všetkých kolies má vodič na výber z troch spôsobov pohonu: pohon na dve kolesá “2WD”, pohon štyroch kolies “4WD” a permanentný pohon štyroch kolies “LOCK”. V oboch režimoch pohonu všetkých kolies 4WD a LOCK je rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu riadené elektronicky. V režime LOCK je pohon všetkých štyroch kolies permanentný a krútiaci moment je z väčšej časti smerovaný na zadné kolesá.
Tento typ pohonu bude podľa odhadov predstavovať viac ako 80 % objemu predajov 4008. Nové SUV značky bude v niektorých krajinách, vrátane Európy, ponúkané len vo verzii 4×4.
Benzínové motory: |
1.6 l – 85 kW (116 k), 152 Nm 2.0 l – 113 kW (150 k), 198 Nm |
Pre Európu budú k dispozícii štyri pohonné jednotky: dva turbodiesle a dva benzíny. V ostatných krajinách budú motorizácie prispôsobené podmienkam v danej krajine.
Naftové motory: |
1.6 HDi – 82 kW (112 k), 270-280 Nm (overboost) 1.8 HDi – 110 kW (150 k), 300 Nm |
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára